۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۳۲۳
آیت الله خاتمی:

اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ چیز از آمریکا کم ندارد | ایران روز به روز بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود

امام جمعه موقت تهران با بیان این که که دشمنان دین مطلقا قابل اعتماد نیستند، گفت: این که آمریکا نه و اتحادیه اروپا آری با عبرت گرفتن نمی سازد، اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ چیز از آمریکا کم ندارد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، عبرت های مذاکرات را مورد توجه قرار داد و گفت: عبرت نخست این است که دشمنان دین مطلقا قابل اعتماد نیستند و نباید به آن ها دل خوش کرد.

وی افزود: کسی که دین و مبنا ندارد پای اخلاق و پیمان نمی ایستد، این عبرت نشان داد که بیگانگان غیر قابل اعتماد هستند و برای آینده با حواس جمع باشیم، دشمنان دین همه در یک مسیر هستند، این که آمریکا نه و اتحادیه اروپا آری با عبرت نمی سازد، اتحادیه اروپا در بدعهدی  هیچ چیز از آمریکا کم ندارد، قرار بود اروپایی ها سرمایه گذاری کنند اما آیا این کار را انجام دادند؟

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در توافق صورت گرفته یک کلمه از مسأله موشک ها بیان نشده اما اروپایی ها فضولی کرده و اقتدار موشکی ایران را مطرح می کنند و قرارداد هواپیماها را لغو کردند، رهبر انقلاب مهلت دادند و اگر در این مهلت چند هفته ای جبران کردند که هیچ و اگر جبران نکردند ملت در این قرارداد نخواهد ماند.

وی ادامه داد: مذاکرات بیش دو ساله نشان داد که ارتباط با بیگانگان نه تنها گره باز نمی کند بلکه بر گره ها می افزاید، قرآن می فرماید دشمنان خواستار دست و پا زدن مسلمانان در گرفتاری هستند، کسانی که فکر می کنند با ارتباط با بیگانگان مشکل کشور حل می شود سخت در اشتباه هستند، در روزهای ابتدایی برخی از مسؤولان و روزنامه گل و بلبل راه انداختند و منجی معرفی کردند و گفتند کشور نجات پیدا کرد اما تحریم روی تحریم آمد که باید عبرتی برای آینده باشد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که گره گشایی با ارتباط به بیگانگان صورت نمی گیرد، ابراز داشت: راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و به تعبیر برخی کدخدا نیست بلکه راه حل ارتباط با خداوند متعال و مردم خدا باور است، مردم با رهبر حکیم و دور اندیش خود همه گردنه ها را پشت سر خواهند گذاشت.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که آزمون بزرگ مسؤولان در پیش است و عزت و اقتدار ملت باید حفظ شود، عزت و اقتدار باید در عرصه عملی و رسانه باشد، ترامپ در سخنرانی حداقل 10 دروغ علیه ملت ایران گفت و اهانت ها کرد و تهمت ها زد، جواب این اراجیف ها همان است که بزرگ ملت فرمود آمریکا و ترامپ غلط می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با فرمایش رهبر انقلاب گویا حضرت امام زنده شده اند که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند بکند، این جواب آمریکا است، این دو رهبر درس گرفته مکتب امام حسین(ع) هستند که هیچگاه زیر بار ذلت نرفت.

وی اضافه کرد: از آغاز انقلاب آمریکا در پی براندازی نظام اسلامی بود و انواع توطئه ها را از جمله  8 سال جنگ تحمیلی و 8 ماه فتنه 88 را انجام داد، در عرصه اقتصادی رییس جمهور سابق آمریکا گفت در طول 100 سال سخت ترین تحریم ها را علیه ایران انجام دادیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر جنگ روانی علیه انقلاب و ملت ایران گفت: دشمنان با این ترفند می خواهند مردم را ناامید کنند و به همین دلیل ناامیدی را پمپاژ می کنند اما به یاری خداوند آینده این کشور کاملا روشن است و از این گردنه ها رد خواهیم شد و بحران ها را تبدیل به فرصت خواهیم کرد، به فضل خدا دایره مقاومت را در جهان خواهیم گشود.

وی افزود: دشمنان انقلاب، ایران ضعیف می خواهند، دشمنان، ایران زمان شاه را می خواهند، دشمنانی مانند آمریکا بیش از این که از انرژی هسته ای ناراحت باشند از اقتدار ایران ناراحت هستند، راه علاج این است که بر اقتدار نظامی کشور افزوده شود، سیاست ما مبتنی بر بازدارندگی است، نظام جمهوری اسلامی روز به روز بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود تا رژیم غاصب صهیونیستی خواب راحت نداشته باشد و این کابوس را مجسم ببیند که اگر دیوانگی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم.

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که اقدام آمریکا بصیرت مردم را بالا برد، اظهار داشت: سال 92 رهبر انقلاب فرمودند که چشم ما آب نمی خورد اما برخی می گویند دشمن تراشی می کنید و اجازه مذاکره دادند، فایده مذاکرات این بود خوشبین ترین افراد نیز به بدعهدی آمریکا پی بردند.

وی خطاب به رییس جمهور آمریکا ادامه داد: آقای ترامپ چند روز قبل گفتی که مرگ بر آمریکا در ایران کمرنگ شده اینجا تهران قلب جمهوری اسلامی ایران است و جمعیت یکپارچه با شکوه تر از گذشته مرگ بر آمریکا می گوید.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: اردوگاه حامیان ترامپ در منطقه عبارت از رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین، امارات، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس است، این ها ننگی برای خود ثبت کردند که همراه رژیم صهیونیستی شدند، این لکه ننگ زدودتی نیست، هشدار می دهیم اگر حادثه ای در منطقه پیش آمد پیش مرگ آمریکا خواهید شد و آنچنان که آمریکا ثروت شما را به غارت برد جان شما را نیز به غارت خواهد برد.

وی عنوان کرد: در این شرایط انسجام داخلی و جدایی از اختلافات یک فریضه واجب است، وحدت و اختلاف باید درست معنا شود، وحدت باید زیر پرچم ولایت باشد و ومنافع شخصی و حزبی کنار زده شود، اگر به فرمان رهبر انقلاب عمل کردیم پیروز خواهیم شد اما اگر توجه نداشتیم ضربه خواهیم خورد، رهبر انقلاب در این عرصه تمام راهنمایی های لازم را انجام دادند و مذاکره کنندگان دلسوز نیز تلاش خود را با حسن نیت به کار بردند، رهبری فرمود از طرف مقابل تعهد کتبی بگیرید اما نگرفتند و این آسیب ها پیش آمد.

آیت الله خاتمی با اشاره به پیروزی حزب الله در لبنان خاطرنشان کرد: پیروزی حزب الله و جریان مقاومت در لبنان پیروزی بزرگ مقاومت بود و سبب عزای رژیم جلاد عربستان شد که پول ها خرج کرد تا این پیروزی رخ ندهد، این پیروزی جایگاه مردمی جریان مقاومت را تثبیت کرد

وی با اشاره به پاسخ سوریه به عملیات ایذائی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: سوریه 7 سال درگیر است اما شجاعانه و با شجاعت در برابر دشمن ایستاده و در عملیات اخیر خود شهرک های صهیونیست نشین را تبدیل به شهر ارواح کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگر سخنان خود با با اشاره به درگذشت آیات ایمانی و مهمان نواز گفت: این دو بزرگوار قبل و بعد از انقلاب همواره انقلابی و ولایی بودند و خدمات بسیاری را به مردم ارائه کردند.

وی همچنین با تأکید بر آماده شدن جامعه برای ماه مبارک رمضان افزود: باید تلاش کنیم ماه رمضان آکنده از معنویت در همه عرصه های فردی، اجتماعی و رسانه ای باشد، نباید با برخی مسائل بی پایه رسانه ای معنویت ماه مبارک را از بین برد، از صداوسیما انتظار می رود افزون بر تقویت برنامه های مذهبی، در فیلم ها و سریال ها نیز به عنصر معنویت توجه کنند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: سفره های افطاری ساده برای جامعه به ویژه محرومان باید در دستور کار باشد، همچنین عمران و آبادی مساجد بسیار مهم است، غیر از رسیدگی به ظاهر مسجد باید برای آن جاذبه ایجاد کرد تا جوانان در این سنگر مهم حضور پیدا کنند، روحانیت و عاملان دینی نیز باید به شبهات پاسخ دهند./1323/

ارسال نظرات